maandag 29 maart 2010

Spider Plantain


Weer een verrukkelijk recept van mijn zeilende zus in de Bahama's. Gekregen van mede-zeilers uit Franstalig Canada die fantastisch kunnen koken. In de zon op een boot smaakt dit ongetwijfeld nog lekkerder maar wij kwamen hier ook aardig in een zonnige stemming. Spider Plantain: een tropische verrassing in een nog wat koude Hollandse lente.

Plantain is bakbanaan en spider slaat op het feit dat je in de sliertjes banaan een spin zou kunnen zien. Volgens het recept moet je een rijpe en een onrijpe bakbanaan gebruiken. Ik had alleen rijpe, dus het mengsel werd wat zachter waardoor je die sliertjes niet zo goed zag.
Hoe dan ook, rasp voor ongeveer 25 stuks twee bakbananen in sliertjes (keukenmachine). Vermeng ze met een flinke eetlepel geraspte verse gemberwortel, 2 teentjes geperste knoflook, 1 ei, een paar eetlepels kokosrasp en breng op smaak met peper en zout.
Verhit wat zonnebloemolie in een koekenpan. Schep met twee lepels kleine hoopjes in de pan en bak goudbruin aan beide kanten. Zet het vuur niet te hoog.

Lekker als snack, borrelhap of voorgerecht. Wij aten er stukjes verse ananas bij. En daarna deze gebakken rijst met champignons. Met een toast op de Bahama's!

1 opmerking:

  1. Ik heb ze gemaakt, heerlijk!! Ik heb het recept (met link hier naar toe) op mijn blog geplaatst, zo lekker vond ik het :-)

    BeantwoordenVerwijderen