dinsdag 22 december 2009

Geroerbakte bietjes met tonijn en noten


Een beetje apart recept, maar een topper binnen ons gezin. Telkens als er bietjes in mijn biologische groentetas zitten, ontkom ik er niet aan om dit te maken. Vrolijk, makkelijk en heel gezond.

Voor 5 personen: 5 flinke (rauwe) bieten, 2 blikjes tonijn, olijfolie, fetakaas, 2 el Italiaanse kruiden, handvol amandel(schilfers) of hazelnoten.

Rooster de amandelen of hazelnoten en laat ze afkoelen. Schil de bieten en snijd ze in blokjes. Verhit olijfolie in een koekenpan en roerbak de bietjes in ongeveer 15 minuten beetgaar. Voeg de tonijn met een flink deel van de olie toe en schep even om. Breng op smaak met Italiaanse kruiden en eventueel wat peper en zout. Bestrooi met in stukjes gesneden feta en de hazelnoten of amandelen.

Wij eten dit altijd met zilvervliesrijst en veldsla met paprika en feta.

1 opmerking:

  1. Vorige week donderdag heb ik dit recept gemaakt en ik vond het erg lekker mijn broer ook.

    Omdat ik iets teveel had gemaakt heb ik het mengsel bieten en noten zaterdag met een beetje coctailsaus erdoor als salade als lunch gegeten, ook erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen