donderdag 19 november 2009

Zuurkool met vruchtjes en aardappel-knolselderijpuree


Vorige week schreef ik nog dat ik alleen de zuurkool-ovenschotel van mijn moeder wilde. Maar wat ik vanavond kookte, was toch ook wel erg lekker. De gerechten lijken een beetje op elkaar, maar deze smaken zijn wat subtieler. De knolselderij, die ik nog over had uit mijn groentepakket en waar ik altijd een beetje mee in mijn maag zit, combineert heel fijn met de zoet-zure zuurkool en de zoute worstjes. De kinderen hadden niet eens door dat er knolselderij in zat.

Kook voor de puree half aardappels en half knolselderij. Maak er een smeuïge puree van met boter en melk. Breng op smaak met peper en zout. Laat één pakje zuurkool (met kruiden) 15-20 minuten zacht stoven in het eigen vocht en een bodempje witte wijn. Stoof in stukjes gesneden abrikoos, dadels en grote rozijnen mee. Bak lams- of runderworstjes in een gloeiend hete grilpan.

Schep alles op een grote schaal en verdeel de porties aan tafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten