donderdag 5 november 2009

Snelle pasta met bladgroenten en gedroogde tomaten


In mijn wekelijkse biologische tas zitten regelmatig bladgroenten met exotische namen, zoals misome, zilverstelen of paksoi. Het zijn vaak flinke bossen en ik weet niet altijd wat ik er mee moet doen. Vanavond werd het deze pasta, en dat was een groot succes. Simpel, snel, puur en smaakvol.

Kook een pak pasta naar keuze. Snijd de groene bladeren van twee bossen misome in repen. In mijn tas van deze week zat ook nog een flinke bos peterselie. Daar sneed ik het grootste deel ook van fijn (eerst goed wassen!).
Snijd dan 2 teentjes knoflook en 3 gedroogde rode pepertjes in stukjes. Verhit een flinke scheut olijfolie. Roerbak de peper en knoflook. Voor de kinderen kun je de peper weglaten: gebruik simpelweg twee aparte pannen. Voeg de groente toe en roerbak heel kort. Doe de pasta erbij, schep even door en serveer gloeiend heet met halfgedroogde tomaten en vers geraspte Parmezaanse kaas. De tomaten had ik eerder zelf al gedroogd in de oven en bewaard in olijfolie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten